woensdag 26 januari 2011

En er zat geen piemeltje aan.

In het schoolkrantje van de peuterspeelzaal staat voor het eerst een foto van onze kindjes. Op de foto staat een groepje enthousiaste peuters om een badje met een baby erin. Tygo en Sofie staan vooraan, met hun neus bijna in het water. De baby is het zusje van een van de meisjes uit hun groep. Juf zag daar een leuke activiteit in en samen met alle peuters hebben ze het kindje in de klas, in badje gedaan.

Toen ik Tygo ophaalde was hij enorm onder de indruk. 'We hebben een echte baby in bad gedaan. Die baby moest eerst bloot.' 'Ja', voegde Sofie toe 'De mama deed de kleertjes uit. En we mochten het water voelen, lekker warm en nat. Lekker spatten!' 'Nou, ik ging niet voelen, veel te heet!', aldus Tygo.
'Goh', zei ik, 'en was het een jongetjesbaby of een meisjesbaby?'
'Een meisje', zei Tygo. 'Want er zat geen piemeltje aan en hij had borsten.'

Zo zie je maar weer dat ze elke week wel weer wat leren als ze naar de peuterspeelzaal gaan.

2 opmerkingen:

  1. Haha, dit doet me erg denken aan de reactie van mijn zoon toen hij zijn nieuwe zusje zag! Behalve van die borsten dan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pauline,

    Ik ga je linken en volgen. Ook ik eet vegetarisch (al tien jaar)en mijn baby en peuter worden zo veel mogelijk vegetarisch opgevoed (ze eten een enkele keer vlees, omdat paps vlees eet.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?