zondag 29 juli 2012

Lekker Mindfull

De eerste week van de 'grote zomervakantie' is weer omgevlogen. En alhoewel ik bang ben dat dat met de andere vijf weken ook zal gebeuren, probeer ik er toch een beetje mindfull van te genieten. Ik vind het lastig om de weken niet helemaal vol te plannen met vriendinnen, ouders, uitstapjes en het opruimen van de zolder, probeer ook af en toe even helemaal niets te doen. Of juist iets voor mezelf. Maar dat valt nog niet mee ;)

Het eerste weekend zijn de kinderen op zaterdag bij opa en oma geweest. Richard en ik zijn toen heerlijk uit lunchen geweest bij ons favoriete biologische restaurantje in de stad. Dat hadden we wel verdiend, want de rest van de dag zaten we tussen dozen, zakken, oude meubelen en heel veel stof. We zijn bezig met het uitruimen van de zolder. Het uiteindelijke doel is een prachtige slaapkamer voor ons tweetjes, maar daar zijn we voorlopig nog niet.
Zondag hadden we een hele gezellige reunie van de zwangerschapscursus die we vijf jaar geleden volgden voor de bevalling van Tygo. Niet alleen een hele leuke en nuttige cursus (aanrader; Samen Bevallen), maar ook nog steeds contact met het hele groepje. Leuke mensen!

Maandag mochten de kinderen, omdat het de eerste echte dag van de zomervakantie was, een deel van hun spaargeld stukslaan in de speelgoedwinkel. Allebei hebben ze lang gespaard voor iets wat ze heel graag wilden hebben; Sofie koos het Filly Fairy reuzenrad en Tygo de achtbaan van Knex. De rest van de dag was mijn schoonmoeder druk met Tygo om de achtbaan te monteren en heb ik met Sofie de Filly Fairies vermaakt.
Op dinsdag is Richard thuis en zijn we na zwemles, met ons hele gezinnetje naar de recreatieplas geweest. Heerlijk; zon, zand, water en ijsjes. Meer heb je niet nodig om met kinderen een heerlijke middag te hebben. O ja, en na alfoop lekker barbecuen natuurlijk!

Woensdag ben ik met de kinderen naar een pretparkje geweest en hebben we een tocht gemaakt met de rondvaartboot. Eigenlijk zou mijn vader mee gaan, maar die had teveel last van de warmte en moest helaas thuis blijven. Maar ook met z'n drietjes hadden we een hele leuke dag uit. De kinderen konden zich niet meer herinneren dat ze ooit eerder gevaren hadden, dus dat was weer een hele 'nieuwe' ervaring voor ze.

Donderdag had ik een speciale dag. De kinderen zijn naar oma gegaan en ik stapte in de auto voor een rit van bijna 500 kilometer. Een dagje naar Amsterdam. Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik gevraagd voor een inteview bij Vrouw (bijlage van de Telegraaf), dat eind september gepubliceerd wordt. Ik heb daar enorm inspirerende mensen ontmoet en ook ontzettend gelachen. Een hele leuke ervaring, ik hoop echt dat er meer van dat soort geweldige ervaringen op mijn pad komen!

Vrijdag was echt een rustdag. Ik was moe van mijn uitstapje naar Amsterdam en van een slechte nacht slaap door de buurman die net zolang keiharde muziek draaide tot om 3u de politie er een einde aan maakte. En daar kwam nog bij dat Tygo wat koortsig en hangerig was die dag. Het zal wel komen door het omslaan van het weer. We vulden de dag met wat huishouden, knutselen, boekjes lezen, televisie kijken en buiten kliederen met water en zand.

Zaterdag konden we weer een ritje maken naar de randstad, we zijn toen naar de verjaardag van mijn zus gegaan. Op een of andere manier ben ik daar altijd een beetje zenuwachtig voor. Mijn zwager en ik klikken niet zo goed met elkaar en ik voel daar dan ook altijd een beetje spanning. Gelukkig vindt mijn zus het wel heel fijn dat we komen en genieten wij ervan om mijn neefje en mijn zus' buik weer flink te zien groeien. In oktober krijgen Tygo en Sofie er een neefje bij :)

Gisteren zat de eerste vakantieweek er alweer op. De kinderen zijn een dagje naar opa en oma gegaan en mogen daar een nachtje logeren. Wij hebben ons weer opgesloten op zolder. Daar begint het nu toch echt een stuk leger te worden. Eindelijk zichtbaar resultaat van uren ploeteren en het wegbrengen van dozen vol troep. Het uitmesten is nu bijna klaar en Richard hoopt dinsdag de eerste gipsplaten tegen de muur te timmeren.

En vandaag? Vandaag zijn de kinderen dus nog uit logeren, ze komen vanavond weer thuis. Manlief is gewoon naar kantoor. En ik.. ik heb een hele dag voor mezelf. Een dag waarop ik niet zoveel moet, maar wel heel veel kan. En dus ben ik maar eens begonnen met een flinke blog, om jullie helemaal bij te praten. En wat de rest van de dag me brengt.. voorlopig geniet ik nog even van het gevoel dat er een hele lange, lege dag voor me ligt... Lekker mindfull.


1 opmerking:

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?