zondag 15 juli 2012

Dozen vol herinneringen

Wat leuk, een valentijnskaart. Maar wie was die jongen ook alweer? Weg.
Ach, mijn schoolrapport van de basisschool. Mag blijven.
Schattige roze regenlaarsjes van Sofie van vorig jaar. Kringloopcentrum.
Kerstkaart van mijn moeder met lieve woorden. Mag blijven.
Studieboek van tentamen wat gehaald is. Marktplaats.
Schrift van wiskunde van de Havo. Weg.
Liefdesbrief van Richard. Mag blijven.

De eerste week van mijn officiele vakantie zit er alweer op. Het resultaat van uren en uren op zolder ploeteren is zeven (!) dozen oud papier. Een doos voor de kringloop. Een grijze container vol afval. Wat spul voor het grofvuil. En dan nog een heleboel spulletjes waar ik verschillende mensen de komende weken nog blij mee ga maken. Ik denk dat ik ongeveer op de helft ben.

Het opruimen van de zolder brengt weer heel wat leuke (en minder leuke) herinneringen naar boven. Ik vind het heerlijk om uren te rommelen en vooral heel veel weg te doen. Het lijkt de voorjaarsschoonmaak wel. En als ik er even helemaal zat van ben, denk ik aan het doel; een mooie slaapkamer voor ons op zolder. Tygo die blij zal zijn met onze huidige kamer voor hem. En Richard een werkkamertje in Tygo's oude slaapkamertje. Nog even doorbijten dus.

De kinderen gaan nog een weekje naar school/ peuterspeelzaal/ dansles en daarna hebben zij ook zomervakantie! En dan zal ik, naast de uren op zolder in de avonden, hopenlijk ook lekker genieten van tuin, zon, zee en meer, zand, bos, spelende kinderen, ijsjes en plakhandjes en de herinnering aan een doos vol liefdesbrieven en valentijnskaarten van jongens die ik al lang vergeten ben.

1 opmerking:

  1. Oh heerlijk, wij hebben niet zo veel ruimte om veel te bewaren, maar ik heb ook nog dozen vol brieven en agenda's van vroeger..
    Succes nog! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?