maandag 16 april 2012

Nog 15 nachtjes..

Nog vijftien nachtjes en dan gaan we eindelijk, na ruim zeven jaar samen, trouwen! Ben op dit moment bezig met de laatste dingetjes van mijn doe-lijst. Zo moet ik niet vergeten mijn schoenen in te lopen. We moeten nog de muziekkeuze doorgeven. Sofie heeft nog een legging nodig (zal ik een lange of een korte variant nemen?). Ik wil nog een kaarsje kopen voor naast de foto van mijn moeder die we daar neerzetten...
Maar gelukkig is lijst met afgestreepte dingen nog veel en veel langer. Nooit geweten dat er bij een relatief eenvoudige bruiloft nog zoveel komt kijken. Het begon allemaal met de locatie. Iets wat geschikt is voor 50 volwassenen en 20 kinderen onder de zeven jaar. En het liefst een locatie waar alles die dag zich afspeelt (ja-woord, lunch, taart, diner, receptie, feestje) om gesleep met bejaarden, zwangere buiken en baby's te voorkomen. Gelukkig hebben we die ideale locatie wel gevonden; in de dierentuin! Een locatie waar veel van onze vrienden en familieleden zich vast thuis voelen :)

Dacht ik dat we het belangrijkste toen wel gehad hadden, zat ik er even naast! Kleding voor ons hele gezin, taart, muziek, ringen, een auto, ondertrouw, bloemen, uitnodigingen, een gastenlijst bijhouden, ceremoniemeesters, getuigen, een oppas, een fotografe.. Allemaal enorm leuk en ook een beetje spannend om uit te zoeken, te kiezen en samen te beslissen. Maar ik zal eerlijk toegeven dat ik een perfectionist ben.. Financieel was alles dus van tevoren begroot. En die begroting lijkt goed uit te komen.Voor elk onderdeel was ook een bijpassende doe-lijst. Alles keurig gepland dus. Maar qua energie en voorbereidingstijd had ik het zwaar onderschat!

Deze week bijvoorbeeld..
Natuurlijk is daar de zorg voor mijn lieve kinderen en mijn huishouden-dat-nooit-af-is.
Nu moet ik eigenlijk studeren (ja ja, ga zo weer aan de slag, even pauze), om vier uur vertrek ik naar college om rond half tien thuis te komen. Morgenavond zit ik bij de kapper. Woensdagavond heb ik weer college. Donderdagavond sporten. En inderdaad, tussendoor de laatste puntjes op de i voor de bruiloft.

Gelukkig hebben we de week van de bruiloft de hele week, met het hele gezin, vakantie. Lekker genieten dus, ik kijk er enorm naar uit!

4 opmerkingen:

  1. Waauw, wat een regel allemaal... wij ons was het nog simpeler... wij zijn samen (logisch natuurlijk) onze 2 kids (3e was nog niet gemaakt :-)) en 2 getuigen met 1 partner van hen getrouwd :-) Helemaal niet stiekem ofzo maar wouden geen gedoe of veel werk en veel geld eraan uitgeven, wij wouden gewoon getrouwd zijn en elkaar man en vrouw kunnen noemen :-)
    Ik bewonder je echt ook... dat allemaal regelen, nog erbij studeren en dan nog je kinderen en huishouden... phoe...
    Het zal alvast een hele mooie dag worden en ik duim voor mooi stralend weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg een huwelijk in het vooruitzicht. Toen wij trouwden waren de kinderen al wat groter, maar wat is het toch leuk als ze erbij kunnen zijn. En vandaag toevallig precies 2 jaar getrouwd. Heel veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend! Bij ons is het binnenkort alweer 10 jaar geleden dat we onze geweldige trouwdag vierden.Trouwen is ZO leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?