woensdag 16 maart 2011

Update van de seizoenstafel

Maandag kwamen de kinderen terug van de peuterspeelzaal met de mededeling dat ze 'iets' mee mochten nemen voor hun lentetafel. Omdat Tygo toen vond dat het ook hoog tijd was om onze eigen seizoenstafel op te frissen zijn we, zomaar een paar dagen te vroeg, de lente ingerold. De sneeuwman is weer naar zolder en heeft plaats moeten maken voor een nestje met vogels en eieren. De sneeuwklokjes van de peuterspeelzaal staan in de klimop-krans van vorig jaar en natuurlijk heeft mijn bloemenkindje ook weer een mooi plekje gekregen.
De kinderen waren zo enthousiast dat ze ook meteen de paastakversieringen wilden inzetten, maar dat heb ik nog even uitgesteld. Ik vind het nog een beetje vroeg voor de paastak en je moet het niet overdrijven.

Vanochtend zijn de kinderen naar de peuterspeelzaal gegaan met hun schatten. Sofie met een lentegroen vlindertje op draad, Tygo koos een leuk kuiken uit. Toen ik ze ophaalde, zag ik dat Tygo's kuiken op de lentetafel stond. De vlinder had juf met Sofie in de paastak gehangen. Tygo zag mij kijken naar de thematafel en zei zachtjes: 'Ik zei nog tegen juf, het is te vroeg voor de paastak hoor...'

Winter/ lentetafel

Lentetafel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?