dinsdag 14 december 2010

Mag het ietsje minder zijn?

Mag het ietsje minder alsjeblieft? Iets minder kilo's om mijn heupen, iets minder te strakke jurk. Iets minder geld wat mijn portemonnee uitvliegt, iets minder smeekbedes van goede doelen op mijn deurmat. Iets minder drukte in de stad, iets minder drukte hier in huis. De kinderen ruzieen onder de kerstboom om hun nieuwe Sinterklaasspeelgoed, buiten steken de buurjongens hun vuurwerk vast af, waardoor de kinderen weer slecht slapen. Kan dat niet ietsje minder vroeg?

Zaterdag hebben we een kerstboom gekocht. De prijzen van de prachtige Nordmansparren in het tuincentrum begonnen bij 37,50. Voor een klein boompje, zonder kluit. Gewone boompjes hebben ze niet meer. Je krijgt bij deze de garantie dat hij over vier weken bij het overlaadstation zijn naaldjes nog niet laat vallen. Gelukkig had de kweker om de hoek een prachtig gewoon exemplaar staan voor 12 Euro en mochten we bij het dure tuincentrum het 'snoeiafval' van de Nordmannen gratis meenemen. Bij weer een ander tuincentrum koop je drie takjes conifeer voor 1,95. Wij noemen dat snoeiafval. We hebben van de mooiere gratis takken drie kerststukjes kunnen maken.

En toch, toch kijk ik uit naar de Kerst. Lekker met mijn zus en haar gezin, die hier komen gourmetten. En de Tweede Kerstdag naar mijn vader. Gelukkig geen overdreven cultuur van dure kleding en duur eten. Wel een creatieve cultuur. Zodra de kinderen uitgeraasd zijn, gaan we lekker knutselen, koken, rommelen en voorbereiden. Het lijkt wel een soort nesteldrang. Op mijn andere blogs zullen leuke knutseltips en kooktips verschijnen. Helaas duurt de kerstvakantie maar twee weken. Mag dat niet ietsje meer zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?