zondag 10 juli 2011

Het is mijn dag!

Van de week ging ik met Sofie de stad in om te winkelen. Ik had zelf een paar nieuwe zomershirtjes nodig, zij wilde heel graag haar eerste potje nagellak. Die ochtend bewonderde ze zichzelf in de spiegel, draaide een rondje in haar roze jurk en riep: Dit is mijn dag! Als je twee bent, kun je jezelf nog zo ongedwongen bewonderen, daar kan haar mama nog jaloers van worden. En.. misschien ook wel wat van leren...

Aangekomen in de stad besloot ik ook meteen een cadeautje te kopen voor een peutervriendje, die bijna jarig is. In de speelgoedwinkel ontdekte Sofie dat er een hele Hello Kitty- afdeling was. Ze zag 'haar' Hello Kitty beker, Hello Kitty tas en Hello Kitty knuffel. Ze huppelde blij door de winkel bij de aanblik van zoveel bekende spulletjes. En ze zag kleine Hello Kitty poppetjes die ze nog niet had. Ik liet haar er eentje uitzoeken, want ze waren afgeprijsd voor 50 cent. Bij de kassa glunderde ze toen ze zelf mocht betalen en vertrouwde de vertederde caissière toe; Dit is mijn dag! 'Oh ja, nou kijk eens?' zei de caissière en gaf haar een ballon.

Eenmaal bij de Hema mocht ze een nagellakje uitzoeken. Ik prees rood en roze aan, maar mijn meisje koos knalpaars. Ach ja doe maar, mompelde ik, het is jouw dag.

Om onze winkelochtend af te sluiten gingen we een lekker ijsje eten bij La Place. Ze zag kinderijsjes in een plastic bekertje en wilde die heel graag hebben. Tot haar teleurstelling bleken die bekertjes uitverkocht. 'Ik heb wel een leuk gekleurd kartonnen bekertje', probeerde de verkoopster. Sofie pruilde wat en zei, haast verontwaardigd, 'Maar het is mijn dag!'. 'Oh ja? Zei de verkoopster, is het een speciale dag voor jou?' 'Ja!' zei mijn dochter vol overtuiging.
'Nou weet je wat, dan maak ik er een feestijsje van.' En voor de prijs van een bolletje kinderijs kreeg mijn dochter twee bolletjes ijs, versierd met slagroom, verse aardbeien en stukken chocolade. Het was teveel voor haar om op te eten. 'Ja', zuchtte ze na afloop, 'het is mijn dag!' Ze zat te stralen en ik waarschijnlijk ook. Een oudere dame die voorbij liep zei tegen mij: 'Wat heeft u een prachtige dochter' en zie, daar straalde ik van trots. Het is mijn dochter!

2 opmerkingen:

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?