woensdag 6 april 2011

Kriebels

Twee weken geleden ontdekten we in Haaksbergen onze allereerste waterpokken. Inmiddels is Sofie weer beter en ligt Tygo voor pampus op de bank. Ben dus nog steeds druk met smeren en havermoutbadjes maken.

Die ene dag dat Sofie beter was en Tygo nog niet ziek, zijn we gezellig naar het tuincentrum geweest voor een paastak. Ik had nog een mandje frutseltjes op zolder om erin te hangen, dus enthousiast kwamen we weer thuis. Eenmaal thuis met de, uit de kluiten gewassen tak, stond ik met het ding in mijn handen en zuchtte. Waar laten we hem eigenlijk? Vorig jaar had ik een hele bos voorjaarstakken, dus dat stond in een flinke vaas. Dit jaar had ik gekozen voor een traditionele tak. Maar waar zet je die in? Een fles zou te licht zijn en omvallen. Een vaas te breed. Voor kerstbomen heb je speciale standaards en manden, maar een paastakhouder? Zou dat een gat in de markt zijn? Mijn schoonmoeder opperde een emmer zand, maar ze heeft zelf nog nooit Pasen gevierd, dus daar heb ik ook niet te veel vertrouwen in. Een emmer zand in de huiskamer, met twee peuters? Maar even niet.

Toen had ik ineens een geniaal idee, al zeg ik het zelf. Zie hieronder het resultaat. Vinden jullie het wat?
Sofie's waterpokken zijn bijna weg

Tygo heeft de waterpokken

Zieke kindjes onder de paastak

Samen de paastak versieren

Paastak aan de muur :)

Seizoenstafel Pasen

2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan, de paastak aan de muur! Hier hebben wij hem in een oude melkkan staan waar ik een potje heb gezet met water en er omheen zand. Het staat hoog op de computertafel dus er kan niet een klein handje aankomen.
    Groetjes mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een geweldig idee van die tak aan de muur!

    Aiii die vervelende waterpokken ... hopelijk zijn ze snel het huis weer uit!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?