dinsdag 30 november 2010

Filosoferen en broccolisoep

Vrijdag een hele dag in bed liggen filosoferen. Eigenlijk had ik gewoon een griepje, maar goed. Een mooi moment om heerlijk de hele dag onder mijn warme dekbedje na te denken. Want dat gaat toch altijd maar door. Heb laatst gesolliciteerd op een freelance baan, maar nog niets gehoord. Zou ik er nu achteraan moeten bellen? Of toch maar gewoon afwachten? En als ik geen kans maak.. verder solliciteren, of toch maar wat meer doen voor Vluchtelingenwerk? Heerlijk, om eens de tijd te hebben een dagje je gedachten de vrije loop te laten. Kan ik iedere moeder aanraden, een dagje cocoonen!

En terwijl Tygo vanochtend helemaal opgewonden zijn bedje uitstuiterde, draaide ik me nog een keertje om. Maar niet voor lang. Ik had mijn kleine grote mannetje nou eenmaal beloofd, dat hij hij nieuwe snowboots aanmocht zodra het sneeuwde. Gelukkig kwam oma op de koffie en die wilde wel samen met de kinderen even de eendjes gaan voeren, met de nieuwe laarzen aan. Kan ik stiekem nog even snel bloggen.

Ondertussen heb ik broccolisoep opstaan. Een echte aanrader als iedereen om je heen verkouden is en jij het zo lang mogelijk uit wil stellen. Zal vanavond het recept even op "vega-met-kinderen" zetten.Vanmiddag ga ik met de kinderen naar een overdekte speeltuin (lees bacterie-walhalla) en dan hoef ik vanavond alleen mijn soepje maar op te warmen.

Kortom, hier is de winter al echt begonnen. De cadeautjes staan in een grote doos klaar op zolder, de Sinterklaastafel wordt dagelijks gebruikt en de kinderen staan nu verkleumd voor de deur met oma. Ik ga even helpen kindjes uitpakken. Genoeg gefilosofeerd voor vandaag.

1 opmerking:

  1. Veel beterschap! Zo eens in je bed mogen blijven liggen lijkt me zalig, maar zal voor mij nog niet zijn de komende tijd vrees ik.
    En wat het werk betreft. Ik zou nog even afwachten, maar het is wel normaal dat je ermee bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?