maandag 30 mei 2011

Proost! Het is maandagochtend.

Afgelopen weekend was er weer eens zo eentje. Zo'n weekend dat voorbij vliegt. Op het moment dat je je goed en wel realiseert: Hee, het is weekend,ik ga zo even lekker op de bank ploffen, blijkt het alweer zondagavond te zijn.
We kwamen vanochtend maar moeilijk op gang en dus was het weer even sprinten. Beide kinderen snel in de kleren en aan de pap, Richard zet onderweg naar zijn werk Tygo op school af en ik breng Sofie lopend naar de peuterspeelzaal. De basisschool bleek trouwens niet om 8.15 te beginnen, zoals in de oude folder stond, maar om 8.30. En de peuterspeelzaal was brengen tussen 8.30 en 8.45, maar de ijverige juf verzamelt ze het liefste allemaal om 8.30. Kortom aan twee kanten van de stad, er zitten zo'n 15 autominuten tussen, worden onze kinderen precies om 8.30 verwacht. Gelukkig alleen op maandag, de rest van de week gaan ze netjes om de beurt naar school en voer ik een vrij relaxte haal- en breng service, waarbij het kind met de vrije dag altijd vrolijk mee gaat.

Maar vanochtend dus even niet. Kleren zondagavond klaarleggen (gisteren was het koud, dus zitten mijn kinderen nu met stralend weer in lange mouwen op school), ontbijt beperken tot een bord pap, het wandelingetje naar de peuterspeelzaal meteen even combineren met een boodschapje.. Na al dat geplan en geren heb ik nu zomaar een heel uur voor mijzelf. Ik. Mijn thee. En mijn nieuwe netbook. Proost! Op de nieuwe week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?