zondag 22 januari 2012

Niet met open armen

Onze vestibule is ongeveer 1 bij 1 meter. En op die vierkante meter bevinden zich minstens 7 jassen, twee regenjassen, 5 paar schoenen, 3 paar snowboots (waar blijft die winter??), 2 paar regenlaarsjes, 4 paraplu's, twee schooltassen en twee laptoptassen, een mand met sjaals, mutsen en handschoenen, een plank met bellenblaas, bellenblaasbijvulfles, stoepkrijt, bal, frisbee, zakken voor het inzamelen van plastic, ruitenwisservloeistof en een bergje natte kleren op de verwarming. Zie je het al voor je?

Eigenlijk is onze vestibule gewoon een halletje, maar een vestibule, dat is echt iets waar ik van dromen kan. Een entree, hal, vestibule, een plek waar je je welkom voelt als gast. Ik kan mensen nu sowieso niet met open armen ontvangen, want dan mep ik de sjaal-handschoen-muts-mand van de muur.

Een van de (veel te) kleine ergernissen van ons huis. En wat dacht je van; meer keukenspullen dan kastruimte? Meer speelgoed dan speelruimte? En eigenlijk nog wel het vervelendste; geen speelplek voor zoonlief. Zijn kamertje is precies groot genoeg voor een bed en een iniminie-tafeltje met bijpassend peuterstoeltje. Gelukkig zit er een inbouwkast in, zodat hij wel plek heeft voor zijn kleren, maar dat was het dan ook. Hij wil, nu hij een echte kleuter is, met vriendjes spelen. En dan het liefst bij ons thuis. Op zijn kamer. Daar kan ik me dan helemaal in vinden, want al die vriendjes beneden, dat botst nog wel eens met kleine zus. Maar ja, die vriendjes passen dus niet in zijn kamertje. Of, hij kan ze in ieder geval niet met open armen ontvangen, zullen we maar zeggen.

Gisteren waren vriendlief en ik sinds tijden weer eens saampjes uit eten. Het was de sterfdag van mijn moeder (2009) en ik moest er gewoon eventjes uit. Dus hebben we de kinderen naar mijn schoonouders gebracht en zaten wij heerlijk aan de wijn en alcoholvrij-bier in de pizzeria.
En daar waar ik normaal in problemen denk die niet op te lossen zijn (ik wil verhuizen, maar we hebben geen geld. Ik wil geld om te verhuizen, maar ik heb geen baan. Ik wil een baan, maar ja, die kan ik niet vinden, daarom ben ik ook aan een studie begonnen en heb ik nu sowieso geen tijd om te werken..), kon ik nu door die twee wijntjes voor de verandering eens met vriendlief meedenken op de mannen-manier. In oplossingen dus. Actie- reactie.
Tot nu toe is daaruit gekomen dat we niet hoeven te verhuizen. Dat we heel veel rotzooi weg gaan doen (Wij zijn nogal bewaarderig). En dat we van het zomer intern gaan verhuizen. Wij naar zolder, Tygo naar onze kamer, Richard's bureau weer naar Tygo's kamer.. Ik heb zijn oplossingsgerichte plannen dit keer met open armen ontvangen. Kom maar op met die zomer!

3 opmerkingen:

  1. Ik snap je volledig!
    Wij hebben ook een "hal" en ik wil zo graag een HAL met ruimte voor een bankje om je schoenen op aan te trekken, of desnoods voor alleen een kapstok, onze hal is niet eens een meter breed :) wel ruim 2 meter lang, maar daar heb je niks aan.
    Daar staat tegenover dat we zeer behoorlijke slaapkamers hebben,zoonlief kan met gemak op zn kamer spelen,maar prefereert de woonkamer. En ja, die is ook groot zat voor de vele vriendjes die bij ons komen.("want het is hier zo gezellig" zeggen ze dan als je vraagt waarom ze altijd hier zitten.Of "hier mag je tenminste spelen")Maar moet zeggen ik wil ook wel eens een dagje geen kids hier :) En ja daar speelt de ruimte in huis een zeer grote rol in. Als mijn huisje 2 keer zo groot zou zijn kon ik door mijn huis heen lopen zonder mn nek te breken over kindjes en alle speeltjes,jassen ed die dat spelen meebrengt :) Heel veel succes met intern verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, met intern verhuizen maar ook opruimen kun je toch weer lekker wonen. Is een stapelbed een optie? Heeft het zweeds woonwarenhuis misschien inspiratie of een voordelige oplossing voor die krappe hal enzo? (Misschien kun je nog meer de hoogte in met spullen opbergen bijvoorbeeld, misschien een ondiepe kast met jashaken erin? ik denk maar ff hardop)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Lisette, wat fijn dat kinderen bij jullie zo leuk kunnen spelen. Hier gaat dat ook wel goed, het is alleen dat ik zelf mijn kont niet kan keren ;)
    @ Moneypenny, dat van die hal ga ik zeker nog even over nadenken. Tygo heeft al een stapelbed, dus dat scheelt wel ruimte. Hij slaapt boven en speelt beneden. En af en toe mag zijn zusje komen logeren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?