woensdag 1 januari 2014

Ik wens dat 2014 een jaar wordt waarin dromen uitkomen

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben is mijn blog een stille dood gestorven, of misschien is het slechts een diepe, zwaar uit de hand gelopen winterslaap waarin zij verkeert? Vanochtend, nieuwjaarsdag, overdacht ik 2013 en bedacht ik mij dat het er een heel jaar niet van gekomen is om te bloggen. Dat kwam niet omdat er niets te schrijven viel. Dat kwam omdat er juist teveel te schrijven viel.. Even gauw paar hoogte- en dieptepunten uit 2013:

- De kinderen werden 5 en 6 jaar en gingen niet alleen naar een nieuwe groep (2 en 3) maar ook naar een hele nieuwe school
- Ik haalde, na twee jaar blokken, mijn diploma aan de schakelopleiding en mocht eindelijk beginnen met de masteropleiding en bijbehorende stage
- We namen afscheid van mijn dierbare oom, de broer van mijn moeder, die aan dezelfde ziekte stierf als mijn moeder in 2009
- We hebben mijn vader moeten verhuizen naar een zorgflat, waar hij nu gelukkig de zorg krijgt die hij nodig heeft
- Mijn schoonmoeder werd aan haar pols geopereerd
- Tygo haalde zijn A, B en C diploma en koos daarna voor scouting
- Beide kinderen begonnen aan het einde van het jaar met turnen

En daarnaast natuurlijk alle dingen die gewoon doorgingen; wekelijks zwemlessen voor Sofie en aquafit voor mij, fijne momenten met Richard (vandaag precies 9 jaar samen!!), studeren, helpen op de oude- en op de nieuwe school, huishouden, dagjes uit, vriendinnen bezoeken, een vriendschap verwaterde, een nieuwe vriendschap kwam op mijn pad, katten en konijnen verzorgen, lezen, studeren, regelmatig bijkletsen met mijn zus en uh.. had ik studeren al genoemd?

Want ja, deze thuisblijfmoeder studeert inmiddels fulltime. Gemiddeld studeer ik 2 a 3 dagen thuis, ga ik twee dagen per week naar college en loop ik een dag stage. En dat is (te?) pittig naast twee kinderen en een fulltime werkende man. Gelukkig is het maar heel tijdelijk. Eind maart hoop ik mijn colleges, tentamens en stage af te ronden en me te gaan richten op mijn afstudeeronderzoek. En tot die tijd.. even doorzetten.

Voor 2014 hoop ik dan dat er een aantal wensen uit gaan komen:
- Volgende week begin ik met een cursus yoga
- Afstuderen in september/ oktober
- Verhuizen (direct na afstuderen?)
- Wie weet, toch een hele leuke baan vinden, hoewel ze niet voor het oprapen liggen
- Zo niet, dan andere leuke wensen in vervulling laten gaan, zoals pianospelen, weer vrijwilligerswerk doen, weer bloggen en Frans leren

Kortom, ik ben bang dat jullie op korte termijn niet heel veel blogs van mijn hand kunnen verwachten. Maar ik wil jullie wel laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Dat ik regelmatig rondsnuffel op blogs van anderen en dat ik ook wel ambities heb om het bloggen ooit weer op te pakken. En bovenal wil ik jullie via deze weg laten weten dat ik iedereen een heel gelukkig 2014 wens!

Ik wens dat dit jaar een jaar wordt waarin dromen uitkomen...


Liefs,
Pauline.


4 opmerkingen:

  1. Toch fijn om nu even iets van je te horen hoor! Goed studeren en dan lukt dat wel hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo nu en dan las ik op je blog. Fijn dat je laat weten dat alles goed is.
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie reacties, ik mis het bloggen ook wel hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch heel veel succes met alles wat je te doen staat!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?