donderdag 13 september 2012

Daaaag consultatiebureau!

Vandaag na 5,5 jaar regelmatig bezoeken, afscheid genomen van het consultatiebureau.
Sofie mocht komen voor haar laatste afspraak (ze is nu 3 jaar en 11 maanden). Alle onderzoekjes gingen gelukkig prima. De ogentest, meten, wegen, even naar het hartje luisteren.. De oefeningetjes aan tafel waren weer lachwekkend. Een korte situatieschets.

Arts; En hoe gaat het met Sofie, tekent ze ook graag? Ik; ja, ze tekent graag. Poppetjes vooral. Maar ze kan ook al veel letters schrijven en lezen. Ze is een echt knutselkind.
Arts;Sofie, ik geef jou een pen en papier. Nu teken ik een vorm en ik zeg niet wat het is. Kun jij deze vorm ook tekenen? (Tekent een rondje).
Sofie pakt de pen, tekent een rondje. Twijfelt even. Zegt dan; Dit is een rondje. Maar het is ook de O. Kijk.. en ze schrijft om de O sOfie. Daarna maakt ze van de o een hoofd. Benoemt; 'het kan ook een poppetje worden. Kijk maar, haren, oren, ogen, neus, mond, buik, benen...' en ze maakt er een vrolijk poppetje van.

Arts; Prima. Kijkt mij aan en vraagt; ik zie op het formulier dat je invulde dat ze ook zinnen maakt van vier woorden? Prima. Volgens mij gaat het wel goed met Sofie straks op de basisschool. Heb je verder nog vragen?
Nee hoor, verder geen vragen.

Goed. Laatste inenting gehad (even gehuild, doet ze normaal nooit bij prikken, dus dat was wel sneu). En daarna naar huis. Daaaag consultatiebureau!

3 opmerkingen:

  1. Mijn laatste consultatiebezoek vond ik destijds best een anticlimax. Na vijf kinderen en vele bezoeken was het laatste bezoek weinig opvallend. Maar ik was wel blij dat ik er nooit meer heen hoefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slimme meid! Och, ik vind dat consternatiebureau nooit zo erg. Hoort erbij. Ik vind het wel goed dat ze het doen en tja, dan moet het even bij iedereen, je mag geen verschil maken. Zo halen ze wel vroegtijdig de achterblijvers eruit. Op de peuterspeelzaal van mijn dochter zijn verschillende kinderen die doorgestuurd zijn vanwege ontwikkelingsachterstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo'n pracht verhaal! Heerlijk die Sofie!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je meeleest! Laat je ook een berichtje achter?